familj · tankar

Oups! Tillbaka på lassa…

Dröjde inte ens en timme efter att jag kommit hem när det var dags för toabesök och ny blöldning. Mindre denna gång, men det vara bara att ringa in. Tog emot att ringa för att det var lite rött på papperet… Men bättre att ringa en gång för mkt än en gång för lite och nu är jag återigen på lassa. Blev inlagd till imorgon för att de ska ha fortsatt koll… De verkar fortfarande inte oroliga men vill vara beredda om något nytt inträffar eller om jag börjar blöda igen. Blev denna gång ordinerad sängläge i 2 timmar innan jag fick gå upp för toabesök och för att hämta mat. Men i övrigt är det vila som gäller. Hoppas nu på att bli utskriven imorgon så jag får vila hemma istället.

Mannen håller nu på att lägga barnen och om en stund kommer några vänner och är barnvakt så att han kan komma hit en sväng. Dels för sällskap men också för att ta med kuvert och grejer så att jag kan fixa försäkringspapper (hoppas det inte krånglar!!!).

Tack alla ni som ber och håller tummar, tår och jag vet inte allt!

4 thoughts on “Oups! Tillbaka på lassa…

  1. ´Kära du….. ohhh vet att det är både spännande och rysligt på samma gång att vara i din sits…. ena timmen är himmelsbitarna påväg – andra stunden är det lugnt…. men
    TÄNK att det är två små färdiga men MKT små individer som börja känna att det är dags att hälsa på världen utanför…. Hoppas de lugnar sig några veckor till! och om inte så vill sysslingarna OLIVER och ALICE hälsa att det funkar helt ok utanför magen innan de 40 veckorna har passerat oxå…. Tänker på er och hoppas snart få se er alla sex!!!! Kram

  2. Gella, jag följer er resa via bloggen och hoppas verkligen att du och underverken skall få må bra. Spännande med tvillingar! Jag önskar er all lycka till och hälsa mannen! UN GRANDE ABRASO, /caroline

Kommentera

