familj · tankar

30 fulla!

30+0 idag och jag går därmed in i v. 31!! Inte klokt vad det går undan! Tog ny magbild igår (alltså 29+6).

Tycker inte att jag ser lika stor ut som jag ibland känner mig… Sedan hur stor jag uppfattas av andra är en helt annan sak! 😉 Twinsen bökar runt ordentligt i magen och ryggen har börjat ta stryk. Vaknar oftast med ont i ryggen och måste vända mig för att lindra smärtan tillfälligt som sedan dyker upp på andra sidan. Sammandragningarna känns också mer genom att det stramar extra mkt på undersidan av magen emellanåt. Försökte cykla idag, men det gick inge vidare. Får nöja mig med att gå långsamt eller ligga/sitta still framöver.

Har efter veckans UL läst på lite om kejsarsnitt och framför allt föräldrars upplevelser av snitt. Hittade några trådar på familjeliv t.ex. och det var intressant att läsa om hur olika man kan uppleva snitt. För mig känns det skönt att få läsa om olika händelseförlopp samt olika upplevelser så att jag inte blir tagen på sängen. Har också kollat in lite TV-program både på TV och på webben om tvillingsnitt. Så nu tror jag att jag har mer konkreta frågor om hur det funkar på vår förlossning när det blir dags att prata förlossning med barnmorskan framöver. Känns faktiskt inte lika skrämmande med snitt efter att ha läst på och fått se lite på TV och webb. Men jag önskar ändå att det blir vaginalt…

2 thoughts on “30 fulla!

  1. Ganska häftigt att i den magen, som inte ser så stor ut, ligger det två bebisar. Ta hand om dig Gella! Kram Ingela

  2. Vi är på 25+2 idag & jag tycker också att jag (oftast) känner mig större än vad jag ser ut. Jag har svårt att föreställa mig hur det skulle kännas med två där inne, vår enda är rätt bra på att sparka runt ändå. 🙂 Det är så mysigt att få följa dig genom bloggen! Kram!

Kommentera

