familj · gott & blandat

Mellisdrink

När jag var liten brukade vi mixa ihop mjölk, banan (eller annan frukt) och ev. lite socker. Det är något jag tagit med mig och våra barn älskar det! Har vi frusna bär i frysen brukar jag börja med att mixa dem för att sedan tillsätta två bananer, mjölk och lite vaniljsocker. Supergott!!

Vi har aldrig använt mixerstav, men det funkar säkert det också. Smidigt dock med en mixer. Vill man lyxa till det ytterligare kan man även mixa ner lite glass. Och självklart serveras drinken med sugrör! 😉

One thought on “Mellisdrink

  1. Låter hur gott som helst.

    När jag var yngre brukade jag och en vän lyxa till det med detta:

    Glass, Socker, Grädde, Mjölk, Banan, Vaniljsocker
    Mixa allt detta, häll ner det i ett glas (avlångt glas)
    Toppa det tillslut med nyplockade hallon.

    Det var riktigt gott kan jag lova 😉

Kommentera

