familj · tankar

25+0 med twinsen

Jepp, 25 fulla veckor!

Jag tror att många gravida med mig har milstolpar/delmål under graviditeten. Första är v. 12, då missfallsrisken avtar markant och många väljer att gå ut med sin graviditet. Sedan har man RUL (rutinultraljud) nånstans kring v. 17-18 som också blir ett delmål. Nästa kommer snabbt inpå, v. 20, för då har man ju kommit halvvägs! Nu siktar jag på 30 v. och v. 25 blir ju då halva vägen och därmed ett litet mindre delmål… 😉

Jag skulle gärna pausa ett litet tag. Klart jag längtar efter att träffa de små, men samtidigt vet jag hur trött man kan vara första månaderna. Sist tänkte jag rent av att jag inte visste om jag ville gå igenom den där zombi-trötta fasen igen. När man aldrig får sova längre än några timmar i sträck, när man inte gör annat än att amma och byta blöjor känns det som och när jag dessutom hade ett till barn hemma… Men ljusglimtarna fanns ju förstås där ändå. Och även om de senaste dagarna varit ganska jobbiga där tjejerna krävt min uppmärksamhet i kombination med att jag försökt göra nytta hemma (ingen bra kombo!!) så kan jag inte föreställa mig mitt liv utan mina guldklimpar! De kan klättra mig på nerverna så jag blir tokig, men de kan också få mitt hjärta att smälta och känna mig som världens lyckligaste…

Nåja, nu är vi hos mina föräldrar 1 1/2 timmes bilfärd hemifrån och passar på att försöka få lite semesterkänsla när man inte behöver gå omkring och ständigt ”plocka”. Visserligen tar vi oss an deras vardagsrum, men det är en heeelt annan femma! 😉 Denna bukett plockades med barnens mormor för en liten stund sedan. Visst är det härligt med allt från syrener till maskrosor. 😀

Hoppas ni också har en härlig midsommar!

Kommentera

