familj · tankar

Det går lite för fort…

Måste säga att det gått fantastiskt bra att vara hemma med tjejerna. Var ju lite orolig för fogar och annat när jag skulle vara ensam med dem innan makens semester… Men då tänkte jag inte heller på att syrran skulle vara här (hon bor här tills hon får jobb).

I helgen när jag kollade in almanackan för kommande (denna) vecka blev jag överlycklig för det såg ut så här…

Minns inte när jag hade en helt blank vecka senast! Har ju tagit det rätt lungt nu på sistone sedan plugget avslutades, men det har ändå varit lite smågrejer lite här och var som inte ger en den där riktigt lediga och fria känslan. Det har varit BM-besök (barnmorske-), UL (ultraljud), en begravningssjungning, en kyrksjungning, tandläkartid för stortösen och div. andra stadsärenden… För att inte tala om förberedelserna inför Öppet hus!

Nu kom maken på att jag ju tänkt åka till mina föräldrar någon gång medan han fortf. jobbade, men det har vi inte kunnat göra p.g.a. alla smågrejer. Och nu är hans sista jobbarvecka! Har därför bestämt oss för att åka denna vecka några dagar. Men eftersom mamma och pappa också jobbar så känns det inte lönt att åka utan maken som det var tänkt. Så vi åker hela familjen när maken slutat på torsdag och fram tills dess kan vi fortsätta göra iordning här hemma med diverse större och mindre projekt.

Men jag måste nästan avsätta tid för att hinna njuta av de små liven som bökar omkring i magen, för som det är nu håller jag på att sortera och gå igenom garderober inför omflyttningar i våra rum så fort jag får lite tid över… Men det är ju samtidigt så skönt att äntligen ha ork att få till den ordning jag vill ha här hemma!! Och nu har vi ju makens semesterveckor framför oss då vi får fortsätta jobba och slappa hemma. Fast då kommer ju lappis med musikengagemang också… Efter det tror jag vi får semester på riktigt. 🙂

One thought on “Det går lite för fort…

Kommentera

