familj · gott & blandat · lärarrelaterat

Examensfest

I veckan fick jag mina sista betyg registrerade i LADOK och skickade då in min examensansökan. Sååå skönt!!!

I övrigt ägnades förra veckan åt att fortsätta röja i huset och baka inför lördagens öppet hus då vi firade min 30-årsdag samt syrrans och min examen. 😀 Vi bakade bl.a. dumlekakor…

Tack och lov hade vi (syrran och jag) bra hjälp av tjejerna som fick ta hand om dumlen…

Lillskrutt hjälpte maken att ta in rabarber…

…till rabarberpajerna vi förberedde och plastade in och körde i ugn allt eftersom de gick åt under lördagen.

Vi bjöd också på smörgåstårta som vi fyllde i fredags (då även mamma kom och hjälpte oss) och dekorerade på lördag fm. Tog en del plats i kylen… Men vad gör man inte när man absolut inte vill att det ska ta slut! 😉

Dessutom kan man bjuda hem folk lite efteråt och då ha lunch/middag färdig. 🙂 Det blev en fantastisk dag i lördags. Vi hade öppet hus mellan 14-18 vilket kändes lagom. Det var en hyfsad jämn ström fiiinfiiina vänner på besök och vädret var somrigt och härligt så att vi kunde sitta ute och fika och prata. Vi är sååå tacksamma för alla som ville komma och förgylla vår dag och fira med oss! 😀

Kan inte låta bli att sluta med en bild på mina små (stora…) älsklingar…

Kommentera

