familj · tankar

Tillbaka till verkligheten

Vi är verkligen urnöjda med vår semesterresa. Men vi är också urglada över att vara hemma igen! Och det bästa av allt är att jag är färdig med mina lärarstudier! Jag pendlar nu för tiden mellan att vara trött gravid (det är grym skillnad att vänta två mot att vänta en för mig) och att vara peppad och inspirerad att fixa i ordning här hemma. Har fått ny energi och det är ljuvligt! Samtidigt säger kroppen ifrån rätt fort och jag måste vila mycket. Sover gärna en extra timme på dagen för att orka.

De senaste dagarna har vår nya energi märkts i en massa projekt vi gjort. En del syns inte, som att vi tömt ett förråd på vinden samt garage och uteförråd på alla tomma kartonger – många av dem stora för piano och TV t.ex. Andra märks tydligt så fort man kommer innanför dörrn – inlägg kommer om det snart… 😉

Har varit lite orolig för hur det ska gå att vara hemma med barnen i sommar eftersom tvillinggraviditeten tärt på kroppen en del, men tack och lov har jag syrran här än så länge! Hon har också pluggat färdigt, är nu arbetssökande och bor hos oss under tiden. Så då kan hon ta hand om barnen så att jag får fortsätta sova en stund på dagen även när maken börjar jobba igen i veckan! Sedan ska jag försöka hitta aktiviteter som inte kräver så mkt av mig – typ fara på sommarcafé med bra lekmöjligheter för barnen samt surr- och fikamöjligheter för mig och andra mammor. Maken jobbar bara till midsommar så sedan behöver jag inte oroa mig. Och när han börjar jobba efter semestern får vi se hur vi gör… Jag hade tänkt söka jobb och låta barnen gå tillbaka till förskolan (efter ett superlångt sommarlov med början 18 maj!), men jag undrar om jag verkligen kommer att fixa att springvik:a… Men det får bli ett senare problem. Nu är det full tjå med att hinna med vardagen. Att få tid (och orka) att läsa Äktenskapsboken med maken känns avlägset nu… Men allt har sin tid.

One thought on “Tillbaka till verkligheten

  1. Åh, vad roligt att du fortsätter blogga så mycket!! Ingen press dock 😉 Förstår att det är massor. Härligt att ni är nöjda!! Åh, vad ni är duktiga, härligt att se resultaten kan jag tänka. =) Skönt!! Lycka till med alla planer. =) Kram!

Kommentera

