familj · tankar

21+0

Har senaste dagarna känt mig ”mer gravid”. Orkar inte gå särskilt mkt och är allmänt ganska trött. Att simma och röra sig i vattnet är sååå mkt skönare!

Har sett lite tvillinggraviditetmagar på nätet, och inte är det så att jag längtar efter att bli större… Framför allt ser jag inte fram emot de kommentarer som säkert kommer att komma. 😦 Jag har aldrig förstått varför det är ok att kalla gravida för tjockisar. Som om det fanns ett uppdämt behov att få kalla en kvinna tjock, och när man har stor mage så är det plötsligt tillåtet… Kanske är extra känslig eftersom jag aldrig haft lätt för att hålla vikten. Och med tanke på att jag under tidigare fått kommentarer som ”Är du säker på att det inte är tvillingar?” – vad ska komma nu då? ”Är du säker på att du inte är en flodhäst?” Får försöka att inte bry mig, men det är svårt.

6 thoughts on “21+0

  1. Jag gillar ditt leende på bilden. Det ser ut som att du njuter och tar det lugnt, och med rätta efter att ha hunnit med allt plugg innan ni for! Ha det fortsatt skönt. 🙂

  2. Hej vännen!
    Så fina bilder på dig!
    Tänkvärt inlägg!! Ska aldrig säga tjockis till någon mer, har inte sett det på det viset som du, tänkte mer att enda gången tjockis är ok är när man säger det om en som har en bebismage, som ngt gulligt inte något fult. Men fick mig en tankeställare! Ord kan verkligen betyda olika och ska absolut inte såra! Du är jättefin och magen med! =) Kram L

  3. Tack kära ni! ❤ Kan tillägga att nog inte alla upplever det som jag. Finns säkert de som är gravida som tycker det är urlöjligt att ta illa upp vid kommentarer och kanske t.o.m. ser det som komplimanger… Man är ju olika. 🙂

Kommentera

