familj

Halvvägs i tvillinggraviditeten

Idag är jag i v. 20+1 (20 fullgångna veckor + 1 dag) och går alltså in i v. 21. Tiden har gått i rasande fart eftersom jag haft fokus på så mkt annat, plugg bl.a. Men nu går jag omkring och myser med min mage och njuter av att må så bra! 😀 Och tänk att jag redan är halvvägs!!

Illamåendet har som jag tidigare skrivit släppt. Tror att det gick över runt v. 17. Spydde i v. 18+0, men då mådde jag inte illa mer än ca en minut innan jag spydde och sedan mådde jag bra igen… Skumt. När det gäller krämpor går det också bra. Kämpar med att komma ihåg att inte sitta med benen i kors och att inte stå med tyngden på ett ben för att inte snedbelasta bäckenet och det tror jag hjälper. Än så länge är inte magen så tung så att den känns besvärlig heller. Så länge jag tar det lungt så går det bra.

Första rörelsen jag upplevde i magen var i v. 15+0. Det sprattlade till lite svagt när jag låg och vilade hos en vän (och det kom ingen fis efteråt ;)) Har sedan känt av lite rörelser lite nu och då men inte särskilt ofta och absolut inga starka rörelser. Eftersom jag har haft så mkt med plugg och annat så tror jag inte att jag har haft tid att känna efter. Dessutom frågade jag läkaren som gjorde ultraljudet (RUL) var moderkakan låg och hon sa då i framvägg vilket kan dämpa en del. Nu sista veckorna har jag dock känt lite tydligare puffar. 🙂

Det var så skönt att kunna röra sig ”tyngdfritt” igår i poolen så jag hoppas att jag hittar någon som vill åka till badhuset med mig när jag kommer hem. Har ev. syrran och en vän på kroken, men vi får se. Familjen kan ju också följa med och plaska i barnbassängen medan jag gör annat. Det är ju så skönt att träna i vatten när man är gravid! Men jag vill helst ha sällskap så man kan peppa varandra. 🙂

3 thoughts on “Halvvägs i tvillinggraviditeten

  1. Men såå roligt! Vilken minnen som kommer fram när jag läser det du skrivit! Man känner sig speciell och ”utvald” när man väntar tvillingar och det tycker jag man ska också. Våra pojkar fyllde 15 år i går. Hoppas du får fortsätta att må bra. Hälsa gubben och lycka till! Kram Ingrid M

  2. Åh, vad stor magen har blivit!! =) Härligt att du mår så pass bra, ta hand om dig och njut av semestern! Kram L

Kommentera

