resor

Första hela dagen i Cha am

Maken vaknade som vanligt före mig i morse och hann med en morgonpromenad och lite läsning innan jag vaknade.

Vi har tagit det väldigt lugnt idag. Känns skönt att vi har hela 2 veckor på oss så vi känner oss inte stressade att hinna se så mycket som möjligt. Viktigast är ändå att slappna av. Så vi testade poolen mitt på dagen och det var ljuvligt!!!

Vattnet var så där perfekt tempererat så att det svalkade att vara i men utan att vara jobbigt att doppa sig. Jag passade dessutom på att göra lite vattengympaövningar (skippade dock såna där plaskande övningar som skulle dra uppmärksamheten åt mig lite väl mkt… ;)) och simmade några vändor.

Gick in innan vi var mätta för att försöka undvika att bränna oss redan första dagen, men känner av att vi varit i solen. Hoppas dock att det inte blev för mycket.

För att fördriva en stund av eftermiddagen testade jag att göra fransk manikyr.

Kvinnan var dock kassare på engelska än mig (är medveten om att jag använder objektsformen istället för jag, men enligt språkrådet så är det numera ok 😉 ). Hon frågade när det var dags för det vita lagret längst ut på nageln om jag ville ha ”big or small?”. Jag frågade vad som skulle vara ”big or small” och när hon inte förstod försökte jag omformulera mig men när hon återigen inte förstod så sa jag att jag inte visste och att hon fick välja. Hon målade då ett 1 mm tunt streck längst ut på nageln och då insåg jag att hon just valt ”small”. Jag sa då att jag hellre vilja ha ”big” och då målade hon ett ca 2 mm tjockt streck längst ut på nageln… Tänkte då ”jaja, jag får väl förklara tydligare om jag ska göra det igen innan vi åker hem” och lät det vara så. Det märktes att hon hade svårt att få till det med det vita för hon fick hålla på ett bra tag. Men då drygade hon dock ut det lilla vita strecket så det blev ju lite bättre i alla fall. 🙂 Och det var skönt att bli ompysslad för en billig penning, och på håll ser det typ ok ut. 😉

Kommentera

