familj · lärarrelaterat · tankar

Mycket att smälta…

Har pluggat kvällar och helger för att hinna färdigt kursen innan maken och min semesterresa. I lördags skickade jag in uppgifter för näst sista momentet och igår för sista momentet. Så nu är jag klar – med hela lärarutbildningen!!! :O Känns ofattbart – d.v.s. det känns inte över huvud taget… Svårt att ta till sig att jag är färdig med lärarutbildningen när jag bara gick från biblioteket… Den lilla examensceremoni som erbjuds på miun är samma dag som vi kommer hem, så den kommer jag att skippa (har hört att det inte är mkt att missa). Så jag slinker liksom ur universitetsväsendet utan att det händer något speciellt. Men jag och syrran ska ha öppet hus på pingstafton (håll datmet öppet om du är sugen på att komma!) då vi tillsammans får fira varandras examen – så då får jag göra ett ordentligt avslut. 😀

När det gäller tvillinggraviditeten så mår jag hyfsat bra nu. Är fortfarande känslig med mat – måste äta lagom mycket, annars känner jag mig inge vidare. Och så har jag lite småkrämpor som ilningar och molande värk lite här och där, lite nu och då… Men de är inte så besvärliga – påminner mig bara om att det är skillnad att vänta tvillingar mot att vänta ett barn. Måste därmed ta det mycket lugnare.

Har också börjat avsäga mig saker i höst – både vad gäller sådant jag redan är engagerad i men också nya förfrågningar. Lite klurigt det där, för jag känner att jag måste förklara varför jag avsäger mig engagemang och får lite dåligt samvete. Mest för att jag inte vet om de jag talar med förstår att vi står inför något nytt som innebär att vi måste prioritera om. Jag hade ursprungligen tänkt att jag kunde fortsätta leda lovsång med ”bebben” i bärsele på magen, amma under predikan och köra på nästan som vanligt. Men nu känns allt mycket mer komplicerat! Så jag försöker rensa almanackan så att ingen räknar med mig i höst… Vill känna frihet att ta allt i vår takt.

Har också varit på stans två ställen som säljer tvillingvagnar. Ingen av de fyra vagnsalternativen som fanns gick in i vår bil. Vi måste alltså skaffa större bil. Trist, för vi var väldigt nöjda med vår 7-sitsiga Toyota Corolla Verso… Men det är bara att gilla läget och fundera vad vi behöver istället (och vad vi har råd med…).

Kan inte fatta att det var bara var för två veckor sedan vi fick tvillingbeskedet! Det känns som att vi vetat i månader! Det är så mkt tankar som snurrat sista tiden…

3 thoughts on “Mycket att smälta…

  1. Det låter klokt att avsäga sig allt till hösten så att du inte har någon press på dig utan bara kan ta allt som det kommer. Det är ju bra om du i lugn och ro får komma fram till hur situationen med tvillingar ska hanteras, utan att bli stressad av annat. Stort grattis igen till att du har avklarat utbildningen!! Kram

  2. Grattis och välkommen till klubben! Klubben att vara färdig med utbildningen alltså… 😉 Tänk nu när ni ska köpa bil på att det ska finnas plats för tre (!) vuxna och fyra barn. 🙂

Kommentera

