familj · lärarrelaterat

Chockbesked

Vi har varit på ultraljud. Där fick vi förklaringen till att jag mått så dåligt (mått mycket sämre och spytt mer än tidigare graviditeter), mitt extremt låga blodvärde som gjorde läkaren minst sagt förbryllad eftersom jag även haft bra värden tidigare graviditeter samt att jag känt av fogar och kännt mig så gravid trots att jag inte gått så långt. Vi väntar tvillingar!!!

Vi skrattade rakt ut när vi såg de två små underverken sprattla inne i magen. Det kom helt oväntat så lite svårt är det ju att ta till sig. Och visst blev jag lite orolig när jag tänkte på den ökade risken + att okunskapen gör mig lite osäker på vad vi har att vänta, men av alla känslor vi kände igår så var glädjen den dominerande. När man väl har sett de små krabaterna så livliga så känner man bara tacksamhet.

Jag har några skrivuppgifter kvar att jobba med de knappt två sista veckorna innan vi åker på semester maken och jag. Men efter ultraljudet kom jag av mig totalt. Jag hade jobbat otroligt intensivt hela förra veckan, inklusive helgen, och fortsatt måndag och tisdag. Men nu snurrar bara ”tvillingar” i skallen på mig. Jag vill åka och kolla tvillingvagnar och se om man kan hitta nåt hyfsat smidigt, fundera över möblering och förändring av rum här hemma, kolla upp hur det funkar med föräldraledighet och hur det ska gå att vara höggravid med tvillingar samtidigt som jag tänkt vara med våra två stora tjejer i sommar… Allt annat än plugg med andra ord. Och det är väl inte så konstigt… 😉 Men för att få en ledig och välbehövlig semester så måste jag hinna färdigt med kursuppgifterna!

Tack och lov kan jag vila i Gud som har läget under total kontroll – och det känns sååå tryggt. 😀

3 thoughts on “Chockbesked

  1. Åh, jag blev lite förskräckt att det hade hänt något! =( Men wow, så fantastiskt!! Vilken överraskning alltså, underbart att se de små liven men jag förstår att det blev svårt att fokusera på livet just nu!! Kommer aldrig att glömma när syrran berättade i telefon att hon också väntade tvillingar. STORT grattis!! Dubbelgrattis. =D Hälsa. Kramar L

  2. Oj, wow!! Jag förstår att ni fick en chock, men så häftigt! Dubbel lycka, får jag hoppas! 🙂 Det ska bli så spännande att få följa med på resan, även om det mest blir via bloggen!

  3. Grattis till er! Vilken fantastisk nyhet! Jag önskar er all lycka med båda små liven. Ja, med hela familjen såklart!

Kommentera

