familj

Spytt hos barnmorskan

Tack för alla grattis! 😀 Har inte berättat för barnen än –väntan blir ju ganska lång. Så vi pratar inte med ”folk” om det än, men magen är så svullen och känslig för åttryckning (skulle vilja ha trosor och byxor helt utan linning –kanske hängslen? 😉 ) så det är svårt att dölja.

I måndags hade jag inskrivning hos barnmorskan och efter en stund var jag tvungen att be om något att spy i och så kom det… Det var ändå efter 11 och tidigare brukar jag ha spytt när jag stigit upp för hastigt. Och igår spydde jag så sent som efter 14! Har mått dåligt idag men sluppit spya i alla fall. Skönt eftersom jag skriver hemtenta idag och imorn. Har knappt energi nog åt plugget så det kan nog fortsätta vara lite glest här på bloggen ett tag. Och jag som trodde det hade vänt efter hela förra veckan utan att ha spytt… Nåja, jag får intala mig att plugga så mkt jag orkar och att det så småningom kommer världens underbaraste belöning. 😀

Kan avslöja att vi har en Thailandresa (utan barn) att se fram emot också. Vi bokade innan vi visste att jag var gravid. Men det blir nog bra för jag är nog runt vecka 20 då och jag har för mig att det var då jag började må bra sist… Hoppas förstås att illamåendet ger sig innan dess, för annars vet jag inte hur jag ska klara plugget… Får ta en liten bit i taget. Hemtentan kändes bra i alla fall, så det ska nog gå vägen (ska bara intala mig att det är fånigt att sikta på A…).

One thought on “Spytt hos barnmorskan

  1. Åå så kul 🙂 Stort grattis till er! Hoppas verkligen illamåendet går över snart. För min del mådde jag ganska ok runt v 14. Nu när jag är i v 26 och allt är toppen. Ingen trötthet och lagom liten mage. Bowlade igår utan bekymmer med 🙂
    Ha de så jättebra och lycka till med pluggandet!!

Kommentera

