familj · lärarrelaterat · tankar

Tidstjuvar

Idag har varit en sån där tidstjuvsdag… Tid och energi har gått till annat än vad det borde ha gått till. Jag har förstått att det finns ganska stora möjligheter till att få vik:a mer på skolan jag var på i måndags men det innebär mindre tid till plugg… åtminstone dagtid. Så jag måste verkligen skärpa till mig och inte ta på mig mer än nödvändigt! Men idag (eller redan igår eller iförrgår) slog det mig att vi inte bestämt var cellgruppen skulle vara ikväll. Så då tog jag tag i det. Vilket efter mejlande, SMS:ande, funderande och mejlande igen ledde till inställd cellgrupp eftersom så många inte kunde komma.

Dessutom skulle jag ha pratat med någon om att leda lovsången på torsdag, men det har jag inte haft i huvudet medan jag kräkts, haft ont i huvudet, pluggat och haft ryggskott……… Så det var jag också ”tvungen” att ta itu med idag (för att inte behöva ta ansvaret för ledningen själv). Igår kväll ringde jag också en person i ett lovsångsärende för att det har kört ihop sig för mig längre fram i vår. Kort sagt går mkt energi åt annat än plugg. Så idag har jag inte hunnit läsa ut (”ju”-) boken jag hade tänkt läsa ut –har inte ens kommit en fjärdedel av det jag tänkt läsa. 😦

Försökte läsa lite igår kväll när stortjejen var på vårens första barnkörövning. Men med lilltösen bredvid som ville att jag skulle namnge popcornen hon åt upp så gick det inge vidare… 😉 ”Vem heter den då, mamma?”

Jag måste lära mig att delegera ut. Och kanske också att strunta i saker som egentligen inte ligger på mitt bord (men som jag gör ändå eftersom ingen annan gör det…). För att överleva våren måste jag göra något i alla fall, det är ett som är säkert.

Men en positiv grej med kvällen är ju att jag fick en ledig kväll i alla fall! Får se vad jag gör av den… Pluggar ikapp kanske?

Kommentera

