familj · lärarrelaterat

Ryggskott

Jepp, jag har fått ryggskott! Bad mannen googla fram definition och åtgärder och konstaterar att jag har ryggskott, att det är ok att vila nu i början när det gör extra ont och att jag bör röra mig som vanligt sen när det inte gör lika ont. Ni ska se hur jag ser ut! Går omkring (mellan soffan och toan, samt soffan och matbordet…) som en ostbåge/-krok för att jag sjunker ihop mer och mer för varje steg och sedan inte lyckas sträcka ut ryggen… 😉

Men jag klagar inte! Har hellre det än magsjuka som övriga i familjen har haft (och fortfarande har spår av). Hoppas bara att jag inte får magsjuka, åtminstone inte före imorgon kl 14 ungefär… För imorgon har jag fått ett vik i en F-1:a! 😉

Har dessutom fått löfte om en dag i en 2:3:a (min senaste VFU-klass) samt en hel vecka i en 4-5:a. Känns bra både som erfarenhet (att vara ensam ansvarig utan någon som ska bedöma en) och som merit (att kunna skriva att man vik:at i framtida arbetsansökningar). Får bara se till att planera pluggtiden så att jag hinner med allt som ska hinnas med…

Nu är det soffläge som gäller resten av helgen för att vara så fräsch som möjligt imorgon! 🙂 Har dator och tidningar som sällskap och idag är maken fräschare efter att ha varit magsjukedäckad igår, så då kan han ta hand om barnen. Så här såg det ut igår kväll när mannen skulle släcka hos tjejerna…

3 thoughts on “Ryggskott

Kommentera

