familj · gott & blandat

Choklad -barnens favoritfrukost?

I december hade jag turen att vinna en lyxig chokladask hos Jannice blogg Simplicity! 😀

Nattsömnen blev lite störd inatt av att mannen åkt dit på magsjuka (flickorna var sjuka tidigare i veckan när jag var i H-sand). Han ligger däckad nu och tog av förklarliga skäl inte barnen som han brukar på morgonen (ja, jag vet, jag har det grymt bra! :D). Jag gjorde som han brukar göra när vi vill sova lite extra: gav tjejerna varsin macka framför SVT:s barnkanal och gick och la mig igen. 😉

När jag vaknade igen ropade tjejerna att de var hungriga och så möttes jag av lilltjejen som var alldeles brun runt munnen! Jag började genast fundera på vilken choklad de kommit över den här gången (…) och när jag frågade stortjejen så visade hon den fina asken från Peter Beier, och kvar låg en stackars chokladbit…

Man kan väl lugnt säga att jag inte blev särskilt nöjd… 😦 Tur att jag fått sova i alla fall, annars hade jag nog inte varit att leka med… 😉

Det blir förstås ingen Midvinterfest för min del som jag skrev om tidigare… Trist att missa ytterligare ett sjungtillfälle (missade en del i höstas också…) men det är inget jag kan göra något åt så jag får väl passa på att ta det lungt idag. Får se om jag ids ta på mig kläder eller om det får bli en pyjamasdag… 😉

3 thoughts on “Choklad -barnens favoritfrukost?

Kommentera

