familj · hos oss förr - kök · jul

Vintrigt och juligt

Idag har det snöat en hel del, med endast någon enstaka minusgrad. Tänk vad det det skiftar!! För bara någon dag sedan var det drygt 20 minusgrader!

Och som ni ser så har vi fortfarande juligt hos oss… Amaryllisen har fått flytta över till en vas eftersom den inte orkade hålla sig uppe i krukan. Orkar (ids) inte ta bort julpyntet utan skjuter upp det till Knut då mannen kommer hem från Alperna. Han åker imorgon och det jag planerat göra under tiden är att bli frisk (är less på huvudvärk och halsont!!), göra sånt jag själv vill göra samt förbereda inför kommande innevecka då vårens svenskakurs startar ordentligt.

Att mannen åker till Alperna beror till stor del på hans yngre bror som under några års tid undrat om han inte skulle haka på. Brorsan har varit iväg några gånger och nu var det äntligen dags för mannen att följa. Det är skidåkning som gäller för hela slanten och det är bra för det är ett intresse vi inte delar. Så nu hoppas jag att de får några riktigt härliga skiddagar och att lillbrorsan (som är av en vildare sort än min man) inte hittar på nå dumheter… 😉

One thought on “Vintrigt och juligt

  1. Vinterrocken känner jag till väldigt väl! Jag är en gammal Skellefte-EFSáre, min farbror var väldigt engagerad i början av musikprojektet för att det skulle bli av, min man har spelat där tre gånger och jag känner till flera i kompet. Grenholmarnas syster är en ”ungdomskamrat” till mig osv =)

Kommentera

