familj · jul · tro

Julbudskap

Julens egentliga budskap försvinner lätt i köphysterin (både klappar, pynt och mat). Det är fascinerande tycker jag att tänka på att Jesus valde att komma till oss genom att födas naturlig väg. Han hade kunnat komma till jorden på ett mäktigt, överväldigande sätt –typ eldvagn med en stor änglaskara…

Men jag tror att han valde att komma till världen precis på det sätt vi alla kommit till världen –genom att födas. Jesus kan verkligen säga: Jag vet hur det känns. Jag vet hur du har det. Han har själv varit där. Han har också blivit sviken (t o m av sina allra närmaste vänner!), hånad, förlöjligad offentligt, övergiven, missförstådd osv… Han kan verkligen identifiera sig med oss! Det är stort.

Jag njuter av att rå om familjen utan pluggstress. 😀 Önskar er alla fina en god fortsättning!

5 thoughts on “Julbudskap

  1. Gillar dig och din blogg massor! Tänkvärt det du skrev om Jesus, han är bara bäst helt enkelt… Största kramen!! Njut av lovet och hoppas du får det toppenfint!! Samt att vi ses snart!! =P Stor kram L

Kommentera

