nättips

Bloggar på bussen!

Ja, jag sitter faktiskt på bussen och bloggar! Jag har aldrig förut varit med om att busschauffören tipsar om att det finns trådlöst nätverk som inte kräver kod på bussen, och då har jag ändå åkt buss en hel del i och med plugget…

De har (i mitten av december ändrat bl a expressturen mellan Sundsvall och Haparanda till att nu delas upp med bussbyte i Umeå. Tiderna är också ändrade. Och nu när jag åker den södra sträckan (i en ganska trång och gammal buss känns det som) så finns det nätanslutning. Kul! Då kan det ju rent av vara värt äldre buss och bussbyte! 😉

Jag brukar använda mig av tabussen.nu när jag ska kolla restider och det har funkat alldeles utmärkt fram till för någon månad sedan då jag (med makens hjälp) upptäckte att man fick olika träffar beroende på vilken söktid man hade… Skumt. Men i överigt fungerar site:en bra.

One thought on “Bloggar på bussen!

Kommentera

