familj · lärarrelaterat · musik

Hängig…

Har åkt på en förkylning. Så idag ligger jag i soffan hela dagen, planerar måndagens lektioner, läser tidningar jag fortfarande inte läst ikapp, lyssnar till julmusik, dammsugarljud och tjejernas mer eller mindre rofyllda lek och stiger upp när måltiderna är färdiglagade. Skulle ha sjungit med Trinity på ”Musik i advent” imorgon kl 16.00 och 19.00, men med dagens stämma så har jag gett upp det. Känns trist att missa, för det brukar va mysigt att sjunga våra modernare jullåtar blandat med klassiker som Jul, jul och O helga natt tillsammans med övriga körer, solister och instrumentalister. Men bor du i närheten av Skellefteå så är du välkommen på konserterna!

Igårkväll hade vi lite kvällsmys med tjejernas pepparkakor de bakat och dekorerat på förskolan.

Pepparkakor

Med mina hektiska plugg- och VFU-veckor sitter jag och planerar lektioner alternativt pluggar på kvällarna (om det inte är någon träff förstås), så det är ju alltid en tröst att de får pyssla med bak och sånt på förskolan i a f… Ja, jag har lite dåligt samvete… Men goda var de, och de tog slut hela bunten. 🙂

Pepparkakor en till

Från och med i onsdags har jag varit huvudlärare med allt ansvar i klassen där jag gör min VFU. På uppdrag av kursansvarig så ska vi studenter ansvara för en vecka i streck och då uppmanas LLU (handledare) att passa på att göra sådant de vanligtvis inte hinner med (utöver att bedöma vår lärarkompetens). Ganska skönt på ett sätt att få en vecka då jag är boss och då barnen vet att det är jag som är in charge. Bra för både LLU och mig med andra ord. Men det kräver ju en hel del extra tid av mig då förstås, så kvällarna och helger går helt åt VFU nu.

Tror jag har må och ti hyfsat färdigplanerade men på må åker maken till Stockholm på kurs och är borta t o m fre kväll, så det blir en extra tuff vecka. Frågade mamma om hon hade möjlighet att avlasta lite, men hon har också en körig vecka och då hon bor 1 1/2 h härifrån så är det inte bara att komma över en sväng. Syrran hjälper mig från torsdag kväll då jag har en träff i kyrkan. Det gäller att hålla tungan rätt i mun! Det ska bli sååå skönt med jullov om några veckor!!

7 thoughts on “Hängig…

  1. Du e så duktigt Gella!! Snart får du vila och njuta av julen! är det ngt jag kan hjälpa till med så säg bara till! Krya på dig KRAM

  2. Ja även här är mannens klapp svårast att klura ut, blir ofta dvd box med någon favorit eller ljudböcker som han kan lyssn på då han kör i jobbet… Dessutom fyllar han ju år den 30 dec så då får man klura dubbelt, eller så slår jag i hop och ger nått ”rejält”… KRAM

Kommentera

