familj · gott & blandat · lärarrelaterat

Firat!

Ja, det har ju inte direkt duggat tätt med inlägg här på bloggen, men det är helt enkelt för att det har varit så mkt att göra. Inte bara på pluggfronten utan även diverse övningar (sång-) och träffar. VFU:n gör mig extra trött då jag både ska planera vissa lektioner och samtidigt jobba parallellt med plugguppgifter. Och i veckan kommer jag att få ta ännu mer läraransvar vilket kommer att kräva ytterligare planeringstid. Det är ju inte så att man hunnit bygga upp ett lager lektionsuppslag så det kräver en hel del att vara kreativ och nytänkande…

I veckan så fick jag ääääntligen betyg på min uppsats!!! Så nu kan jag äntligen lägga den bakom mig helt och hållet och det känns grymt skönt! Är däremot inte nöjd med betyget, men det är en helt annan sak. Har ju ganska höga krav på mig själv, så jag jobbar på att vara nöjd med mitt godkänd-med-råge-betyg (C). Vi har sjugradig skala (från A som är högst till F som är icke godkänd och Fx som är icke godkänd men med möjlighet att komplettera så att man får godkänt) så det finns ju många (5) godkändnivåer… Hur som helst så hade jag önskat att få fira när betyget väl kommit (oavsett vilket betyget skulle vara) och det gjorde vi med att beställa hämtmat från Wok&Roll (thai- och kinamat). Mmmmmm vad jag njöt!!!

Uppsatsfirande

Våra tjejer njöt också. De ääälskar friterad kyckling! 🙂 Och själv lyxade jag till det med en citronskiva och Coca cola -smaskens!!!

One thought on “Firat!

Kommentera

