hos oss förr - kök · jul · musik · tro

Adventsfint

Adventsfint ljus

Jag var lite orolig över hur jag skulle hinna göra adventsfint här hemma. Igår var vi bortbjudna på mat -supertrevligt! 😀 Hade en äldsteträff (församlingsledarträff) 10 imorse och kom hem 15. Och morgondagen börjar 9 på kyrkan då vi som ska va med i adventskören ska öva inför gudstjänsten som börjar 11. Även barnkören Fullt ös ska vara med, därav den tidiga tiden… Efter gudstjänsten är barnfamiljer inbjudna att vara med på en lunchfamiljeträff så vi lär vara i kyrkan större delen av dagen. Förutom allt detta känner jag stress över att få in någon pluggtid (vilket jag inte lyckats med än…).

När jag kom hem från äldsteträffen hade maken och barnen städat så att jag kunde placera ut adventstakar, stjärnor och annat juligt där jag ville ha det -skönt!! Och när jag höll på kom maken på idén att bjuda hit några på middag. Vi fick napp på andra försöket (vi var ju lite sent ute…) och gästerna stannade till strax efter 20. Mkt trevlig dag, men jag har ju inte fått något plugg gjort som sagt… Men vad gör väl det när man åtminstone fått det lite adventsfint här hemma!? 😉

Adventsfint kuddar

Våran stortjej ska sjunga en fras duett med kompisen som var här på middag idag. Det blir spännande! Själv sjunger jag solo på Himlen i min famn. Börjar va tradition… är det typ tredje året i rad?? Hur som helst känns det bättre än ifjol då jag hade en risig förkylning som gjorde rösten minst sagt svårstyrd!! Ska bli mysigt att sjunga in advent. Speciellt när man tänker på vad vi egentligen sjunger om -Jesus ankomst. 😀

Trevlig advent kära läsare!

2 thoughts on “Adventsfint

Kommentera

