hos oss förr - kök · hos oss förr - vind · tankar

Köksnytt istället för vindsnytt

När vi städat färdigt så skjutsade vi in syrran till stan som skulle repa. Jag kom på att Jysk hade lite lådor som kanske skulle passa i våra Expedithyllor som ska va uppe på vinden så småningom. De kändes dock för dyra -speciellt som jag inte är hundra på att det var det jag ville ha.

Jysklådor

De kostar 95:-/st och vill man ha flera så blir det fort mkt pengar… Vi får väl se om de finns kvar när det blir aktuellt och om jag vill ha sådana då… Däremot köpte vi ny vaxduk till köket! Den vita som jag trodde skulle stöta ifrån sig fläckar duktigt var riktigt missfärgad -speciellt där lillskrutt brukar sitta… Köttfärssås är helt hopplöst att få bort om man inte torkar typ 3 sekunder efter att det landat på duken… Skrynklig var den också.

Köksduk vit

Köpte en linneliknande grå vaxbehandlad duk istället. Färgen borde va mer tacksam fläckmässigt och så blir det assnyggt när vi tar fram lite rött om några veckor. 😀 Att den dessutom var nedsatt med 50 % gjorde det ju inte tråkigare. 😉 50:-/m kostar den. Hittade en lila duk som jag köpt på nån Hemtexrea i en garderob som äntligen fick komma till nytta. 🙂

Kök grå duk

Kanske inte supersnyggt med hushållspapper framme så här, men det är oerhört praktiskt! 😉

Ljusbrick och papper

Är det förresten sånt här fix man får ork till när man inte känner sig pressad och stressad!? Har inte pluggat någonting den här helgen! Måste verkligen bli bättre på att se till att få dessa andrum oftare…

3 thoughts on “Köksnytt istället för vindsnytt

  1. Det blev jättesnyggt med den nya duken!! Jag tycker det är hur snyggt som helst med grått – det blir dessutom extra läckert när man kan matcha med något färgglatt.
    Jag gillar lådorna som du tittat ut – sån förvaring gör ju att det blir så mycket roligare!

  2. Hej vännen! Supersnygg duk alltså- både den lila och grå!! Visst är det fantastiskt kul att ändra och fixa, gläds med dig som lyckades ta en välbehövlig paus från plugget. =) Fint med kottarna också! =)

Kommentera

