familj · musik · tro

BF

BF är i vårt fall inte beräknat förlossningsdatum för er som trodde det… 😉 Jag är inte gravid. Däremot har vi barnfritt i helgen! Och vad ägnar sig småbarnsföräldrar som får en barnfri helg åt då? Jo, det första vi gjorde igår efter att ha lämnat barnen hos farmor och farfar 1 timmes bilfärd härifrån, var att åka till några andra småbarnsföräldrar vars barn just somnat. 😀 Dessutom kunde ytterligare ett småbarnsföräldrapar komma som också fått barnvakt. Det kändes konstigt men skönt att sitta och mysa i soffan utan att någon av våra sammanlagt 6 barn störde. Det är småbarnsföräldralyx det!!

Det där med att njuta av att bara ha varandra att tänka på som par är något som inte går att göra på samma sätt innan man får barn. Det är först när man vet hur livet med barn är, man verkligen kan uppskatta att få sitta och prata utan att störas. Detsamma gäller när man får fler barn. Jag minns att jag var jättetrött när vi hade ett barn. Men när man får ytterligare ett så är det rena semesterlyxen att bara vara med det ena barnet emellanåt… Och ändå älskar man sina barn över allt annat! Det är inte för inte Gud gestaltas som en pappa som har omsorg om sina barn.

Och imorse fick vi sovmorgon!!! Maken höll ut ända till strax efter 9 imorse innan han väckte mig… 😉 Efter frukost tog vi ett ryck tillsammans med syrran som är hos oss i helgen (hon är engagerad i lovsången imorgon). Maken föreslog att vi skulle ta ett ryck och snabbstäda i en timme och sedan låtsas som ingenting -man kan ju liksom inte ägna en romantisk helg utan barn åt städning… 😉 Sagt och gjort så satte jag på en POD-skiva (bra städmusik), syrran satte på timer och så satte vi igång! Det blev närmare 2 h i slutändan, men det känns oerhört vilsamt att sedan kunna slappa resten av dagen och helgen!

Sofflyx

Nu börjar F1-kvalet så maken sitter bänkad framför TV:n. Själv har jag målat naglarna -underlaget med ljusrosa, och vitt längst ut på franskt vis. Det ska få torka lite till innan genomskinligt överlack får göra pricken över i:t. 🙂 Tills dess har jag gott sällskap av dator och inredningstidningar som jag inte hunnit läsa tidigare. Behöver jag säga att jag njuuuter!? 😀

One thought on “BF

Kommentera

