tankar · tro

Under ytan

Under ytan
Finns stora och små
Under ytan
Finns det skratt och gråt
Det finns mycket där som händer
Som vi inte kan förstå
Men vi hittar alltid svaren
Där i botten av oss själva
Under ytan

Uno Svenningsson

Jag tänker ofta på att det finns så mkt mer än det ögat ser. Så mkt historia, upplevelser, erfarenheter och minnen av det som varit. Både glada och förkastliga händelser och känslor. Det är oerhört smärtsamt att bära på något som man inte kan berätta. Saker som skulle förklara, men som man av olika anledningar väljer att hålla inne. Balansgången är svår.

Det fina är att vad man än har gått igenom, så ligger det till grund för den man är idag. Och oavsett om jag inte är så överförtjust i vissa av mina egenskaper så vet jag att Gud har skapat mig vacker -precis som jag är! Han älskar mig för HELA mig. Han älskar HELA dig!

4 thoughts on “Under ytan

Kommentera

