hos oss förr - sovrum · pyssel · tankar

Orken efter stormen

Jag känner att jag börjat komma ikapp och det är en ljuuuvlig känsla! Ni som läst höstens blogginlägg vet att det varit tufft och att jag var riktigt nere ett tag då jag kände att det var dags att trycka på paus-knappen. Pluggandet fick fortsätta, men allt annat blev vilande under några veckor. Det var precis vad jag behövde! Jag behövde känna att kvällarna inte var uppbokade. Jag fixade inte ställa om hjärnan inför olika aktiviteter eftersom jag engagerar mig till 110 % i varje del. Jag räckte helt enkelt inte till utan var tvungen att fylla på i min ensamhet.

Nu känns det som att jag kan andas igen och då orkade jag äntligen ta itu med min garderob! Jag blev så arg tidigare i veckan då jag tittade på plagg efter plagg -nåt var för kort, nåt var fel färg, nåt var för tight, nåt var för stort osv… Ni vet -garderoben är proppfull och ändå har man inga kläder! Så här såg det ut innan jag satte igång.

Garderob före

Hann med en tripp på stan och leta i stans alla affärer (jo, faktiskt i princip varenda kvinnoklädesaffär!!) efter en jacka och så spelade vi ju på pingst igår kväll också. I och med det så hann jag bara med övre halvan av garderoben (men det var ju också den mest akuta). Under rensandet användes sängen…

Garderob under

En hög med sommar-kläder, en med polotröjor, två ge bort- och slänghögar, en mega hög för mammakläder (tänk att en del fått ligga kvar så länge!) osv… Och efter rensningen såg garderoben ut så här.

Garderob efter

Är helt övertygad om att ni också ser det stora shoppingbehovet!! Speciellt som översta hyllan består av kortärmat samt trekvartsärmat -dvs sånt som jag är för frusen för att använda nu under höst och vinter… Så nu är det bekräftat -jag har knappt några kläder att ta på mig! 😉 Borde göra detsamma i hänggarderoben också, för där finns det också en del oanvändbart…

Min kära dymo kom också fram med förhoppningen om att ordningen ska hålla i sig lite längre…

Garderob efter dymo

2 thoughts on “Orken efter stormen

  1. Bra jobbat!! Visst är det underbart att göra såna där grymt konkreta saker som leder till att man ser resultatet på en gång?! Kul att få anledning att shoppa nya kläder!! =) Härligt att allt känns bättre nu! Kram!

Kommentera

