lärarrelaterat · tankar

Trött och sliten

Det blir inget roligt blogginlägg på ett tag… Längtar till ljuva sommaren. Nästa sommar ska jag inte jobba ett skvatt, inte plugga en plugg utan bara vara ledig!!! Har mammadagar att ta ut och jag ska verkligen njuuuuta och ta hand om mig själv! Så det så.

På väg mot Långvattnet

Är i Härnösand och påbörjar moment 2 som ska löpa parallellt med exjobbet till examinationsveckan v. 45 innan det (moment 2 alltså) tar över helt fram till onsdagen 22/12. Har snart två veckors VFU också då man dessutom ska vara pedagogisk, kreativ och inspirerande. Blir arg över att de gör så här mot oss stressade studenter! Känner av magkatarren dagligen (mer eller mindre), tappar bort kortkoder när jag handlar, känner ingen som helst inspiration till någonting för tillfället, är less på att plugga ensam som distansare, less på att känna mig dum, less på att ha så lätt till tårar och så letar jag febrilt i min almanacka efter aktiviteter att stryka för att hitta andrum. Undrar om det är mig det är fel på som har för hög ambitionsnivå, eller om det är så illa som det känns!?! Undrar om jag kommer att få mitt första Fx – underkänt tills jag kompletterat…

Nä, tänk om jag kunde få ner någon rad till ikväll… Ska kanske ta mig en kopp te och äta ännu mer choklad. Kanske ska be en bön också…

5 thoughts on “Trött och sliten

  1. Älskade vännen! Kom ihåg att du inte kan göra mer än ditt bästa och det är jag säker på att du gör även nu!! Förstår att det inte är läge för en middag, men finns här när tid kommer. Ska be för dig!! Längtar efter att ses! Kram Linnéa Ps. Har en känsla av att det är ytterst få som går igenom en opponering utan att behöva göra ändringar. Ds

  2. Åh, förresten… Kom ihåg att det finns viktigare saker än plugg, så känn inte ångest över det (vet att det inte är så lätt men…) Tex DU är så mycket viktigare och inget plugg i världen är mer värdefullt än att du ska må bra! /Linnéa

  3. Kramar! Jag ber för dig. Du kommer att klara detta, jag gjorde ju det och du är bättre än mig på det där med att skriva!!!
    Vi får träffas nästa vecka.
    kram kram

Kommentera

