prylar · tankar

Höstmys i höststress

Det är mycket nu… Men jag jobbar stenhårt på att ta det så lugnt jag bara kan och säga nej så fort någon frågar (funkar nästan varje gång!). Idag har t ex unnat mig en skön fikastund med favvokoppen (mörklila med ljuslila prockar) från sommarens GeKås-besök.

Mammamys muggar

Jag gjorde misstaget att rådfråga min man om hur många vi skulle köpa -2 av varje. En ljus gick sönder på hemresan, så kvar är bara 3. Hade velat ha fler… Dagens I-landsproblem.

Ikväll har jag, efter att gästerna åkt iväg, unnat mig sofftid med Hus&Hem samt levande ljus i underbara ljuslyktor från Åhlens (10:-/st!!).

Mammamys

Jag älskar skenet som blir (som tyvärr inte riktigt syns på bilden) i ceriserosa/lila toner. Och levande ljus är väldigt rogivande. Jag behöver det nu.

Helgen är för övrigt fullbokad. Jag ska gå i pyjamas fre-sön kl 15. Jag ska inte göra något jag borde eller måste -hela helgen. Så det så! 16.00 på söndag avgår bussen till Härnösand och då väntar en intensiv ”innevecka” med föreläsningar och seminarium för hela slanten!

One thought on “Höstmys i höststress

Kommentera

