familj · lärarrelaterat

Student/pedagog

Torsdagens skolbesök gick bra. Som väntat var det smått kaotiskt i början innan eleverna kom igång med sina respektive inlärningspaket. Men när de kom in i det så verkade de flesta ha roligt vilket självklart känns uppmuntrande för mig! Har lagt ner mkt tid och energi på paketen… Efter lektionen stötte jag på en elev som genast undrade när de skulle få fortsätta. När jag sa måndag blev han besviken. Han tyckte det var för långt bort. 😀 Yihooo!!!

I veckan ska eleverna få fortsätta med inlärningspaketen (CAP, MIP och PLS om det säger någon något…) och jag hoppas att det räcker med måndagens och tisdagens lektion. För sedan vill jag få fokusera enbart på uppsatsskrivandet som går ut på att jämföra de tre paketen. Jag hoppas verkligen att jag hinner klart i tid, det är liksom inte min stil att komplettera efteråt eller skjuta på inlämningar. När uppsatstiden är slut kommer jag ha nog med nästa moment (som tjuvstartar om en dryg vecka!!?) och efter den nästa kurs osv… Nä, jag ska fixa det -hur vet jag dock inte. Den här veckan har förutom heltidsstudier dagtid innehållit kvällsaktiviteter:

må – middagsgäster av vänner vi velat bjuda sedan hösten 2009
ti – barnkör för äldsta tjejen (passade då också på att låna några böcker på stadsbiblioteket)
on – ledig!!
to – ledningsträff
fr – ledig!!

m_personligalmanacka20

Imorgon em ska jag på mammträff och det ska bli riktigt roligt! Vi ska käka och framförallt pladdra ihop! Kom på idag att det nog endast är under sådana tillställningar jag verkligen kopplar bort plugg samt diverse orosmoment. När jag pluggar så virvlar tankar av icke pluggkaraktär samtidigt som jag ska försöka va effektiv…

På söndag ska maken spela på efs medan jag ska va med barnen på pingst där några riktigt söta bebisar ska välsignas (frikyrkors variant av barndop eftersom vi har vuxendop). Blir trevligt med familjegudstjänst! Efteråt är vi hembjudna till en av de extremt söta som välsignas och på kvällen har både maken och jag en ledningsträff då en urgullig tjej i församlingen ska va barnvakt. Rösta ska vi självfallet också göra men det får bli innan gudstjänsterna.

Någon som är förvånad över att vi inte städat i veckan..? Slutade pluggdagen tidigare idag och har kramat på mina söta små flickor -åh vilka fantastiska barn vi har!!! (Säger jag nu när jag inte har någon fight färsk i minnet… 😉 )

Sötnosar

One thought on “Student/pedagog

  1. Lycka till med allt och uppsatsarbetet inte minst! DU kommer att göra det så bra!! Försök att njuta av resan, den jobbiga, härliga och intressanta! Kram

Kommentera

