musik · tro

VIP-gala

Idag har jag varit i Umeå en sväng och sjungit med kören Trinity på VIP-galan.

vip_logo

Vi hade första repet för terminen i söndags och då var rösten riktigt illa däran. Men jag tänkte att den skulle hinna fixa till sig till idag. Var ganska orolig över hur det skulle gå att sjunga (särskilt mitt solo sist i giget), för jag har haft en irriterande hosta. Men när det väl var dags körde jag på. Det gick över förväntan med tanke på hur det kändes innan med hostan! Lättnad!

Trinity_logo_blue_with_shadow

Efter ett års uppehåll i Trinity (p g a intensivt småbarnsliv med heltidsstudier och församlingsengagemang) känns det nu jättekul att vara tillbaka! Det är så roligt att sjunga -speciellt svängiga låtar i 7-takt. 😀

Nu har jag också planerat inför morgondagens lovsångsledning i vår kyrka så resten av lördagen ska ägnas åt slapp! Maken har kokat palt -min favvorätt (på delad första plats med sopa de mani -jordnötssoppa). Mmmmmmm!!! 😀

One thought on “VIP-gala

Kommentera

