familj · tankar

Stora damen – blöjfri!

Sitter med datorn i knät, TV:n är påslagen (för första gången på typ en månad för min del!), barnen är tysta (kanske att de till och med sover), maken är i kyrkan på styrelsemöte och jag törs nog påstå att vår lilltös har blivit stora damen! I somras började vi lite smått att låta henne gå på toa så ofta vi bara kom ihåg och tillfälle gavs. Vi var inte så sugna på att jobba hårt under semesterresan då vi reste med husvagn, men trots det så visade hon intresse för toabesök så när vi väl kom hem så körde vi på hårdträning. Det är nu en månad sedan. Det gick över förväntan med ytterst få olyckor. Ett litet bakslag efter kanske 2-3 veckor med några olyckor, men nu går det som smort och det är såååååååå skönt!! Jag var lite nervös över hur det skulle gå vid förskolestarten, men det har bara blivit någon enstaka olycka. Vi kör nog med nattblöja tills paketet tar slut men egentligen tror jag faktiskt att hon är redo för att bli helt blöjfri! Kan tillägga att det inte alls gick lika smidigt med stortösen för nåt år sedan, så vi är extra lättade och nöjda nu. 😀

Släkt på trappan

Bilden är från mormors 90:års-kalas (hur skriver man det egentligen??). Från vänster; min bror, lillskrutt (stora damen), jag, en av mina kusiner och min pappa.

One thought on “Stora damen – blöjfri!

Kommentera

