nättips

Dropbox

En funktion jag använder mig en del av nu, och som jag kommer att använda mig ännu mer av under exjobbet är dropbox.

Dropbox logo

Där kan du spara filer (ej obegränsat, men jag minns inte gränsen… har inte uppnått den än på långa vägar…) som du sedan kommer åt på de datorer du installerar dropbox på, men du kan också komma åt dem på vilken dator som helst som har internetuppkoppling genom att gå in på dropbox hemsida. Det funkar på Windows, Mac och Linux. Andra finesser som finns är att man kan dela filer eller hela mappar med vänner och släktingar. Du kan alltså gå in och ändra i dokumenten eller skriva ett gemensamt dokument med någon och allt sparas i dropbox. Supersmidigt att slippa hålla reda på om man har filer på ett visst USB-minne, på en viss dator osv… Sugen på att testa? Klicka här!

Kommentera

