lärarrelaterat · tankar

Skräckblandad förtjusning

Befinner mig nu i Härnösand på kursens första innevecka. Igår började vi 8.15 och jag la ner sista läsning 23.10… Det är intensiva dagar när jag är här men nu tar jag bloggpaus. I höst är det examensarbete för nästan hela slanten första halvan av terminen. Delmomentet för den andra halvan börjar dock innan exjobbet är klart och går parallellt några veckor.

Det känns spännande, det känns mycket, det känns nytt, det känns bra, det känns läskigt, det känns som om jag inte kommer få någon andningspaus innan 23/12 då kursen förhoppningsvis avslutas. De har faktiskt komprimerat ihop och tidigarelagt kursen för att de som ska ut och jobba efter terminens kurs ska ha möjlighet att göra det när vårterminen börjar. Det innebär att vi ska gå en 20-veckors kurs på 18 veckor…………

Plugg tungt

Det innebär också att jag förhoppningsvis kan få ett litet break mellan hösttermin och vårtermin – och det kommer verkligen behövas!!

2 thoughts on “Skräckblandad förtjusning

Kommentera

