hos oss förr - vind · tankar

Långsamt leder också någonstans!

Det har varit mycket tankar i mitt huvud senaste tiden. Tankar runt hösten, framtiden, önskan om att hitta den ultimata balansen där man gör roliga saker men inte engagerar sig så mkt att man inte hinner andas och ta hand om familjen… Jag har en hel del att göra under hösten, dels sångprojekt, församlingsengagemang, examensarbete och så vidare och jag har varit lite orolig för att jag kommer att vara helt slutpumpad till jul (igen…). Men jag har redan sagt nej till några grejer och ska verkligen jobba hårt för att hinna ta hand om mig själv och familjen! Vi får se hur långt vi hinner med våra husprojekt men idag har vi kommit ett steg närmare min dröm om ett pyssel- och mysrum jag skrivit om tidigare! 😀

Vinden arbetsväggVinden planeringVinden hyllvägg

Mer tapeter är rivna och maken har börjat spackla i taket idag. Bilden till vänster är väggen där skrivbord ska stå. Jag har också börjat planera möblering med milimeterpapper och pappersmallar av de olika möblerna jag tänkt mig däruppe (bilden i mitten). Och till vänster har vi prov-satt upp hyllplan.

Och huvudsaken är verkligen inte att det går undan -långsamt leder också någonstans (underbar låt förövrigt!!)! Det ska jag försöka komma ihåg under hösten. Huvudsaken är att vi i familjen får tid för varandra -för småbarnsåren går såååå fort! Tror det var psykologen Alf B Svensson som sa att ingen ångrar vid sin dödsbädd att man jobbat för lite…

3 thoughts on “Långsamt leder också någonstans!

  1. Åh va det låter härligt med ett pysselrum! Ja det är inte lätt att få ihop livspusslet…har börjat jobba idag efter 4 härliga semesterveckor och känner väl mig inte riktigt motiverad till arbetslivet igen…nåja ny dag imorgon =)

Kommentera

