nättips · prylar

Speltips

Jag är inte så förtjust i att spela när det blir blodigt allvar… Jag föredrar att man istället är givmild och har trevligt istället! 😉 Ett spel några kompisar tipsade om fastnade jag för direkt.

Bohnanza

Det är ett kortspel men låter inte så roligt när man förklarar… 😦 Man lär sig fort och det går ut på att samla bönor som man sedan skördar och får guldmynt för. Flest guldmynt när man slutar vinner. Man kan byta bönor med andra spelare och det är då jag tycker att det blir som roligast om man är lite juste och inte försöker sätta dit sina medspelare. 😉 Spelet finns att köpa på World of boardgames som för övrigt är en svinbra spelbutik! På hemsidan kan man läsa om spelen, se försäljningsranking, betyg osv… Man kan också få tips på andra liknande spel. Bor man i Umeå kan man besöka deras butik på Carlshem som de håller på att göra iordning.

Vi hade mycket trevligt ikväll; syrran, maken och jag. 😀

Bohnanza spel

One thought on “Speltips

Kommentera

