familj · lärarrelaterat

Pluggpyssel för hela slanten

Vi har vattkoppor hemma så det blev ingen gudstjänst för någon av oss idag. Lilltösens prickar håller på att torka ut men imorse var stortösen riktigt hängig och har haft feber under dagen. Hon har vid ett flertal tillfällen själv tagit initiativ till att vila… Vi antar att prickarna kommer snart för henne med. Imorgon skulle tjejerna ha börjat om på förskolan och maken börjat jobba efter semestern, men det blir inget av det pga prickar.

Själv har jag ägnat mig åt plugg (som vanligt…). Idag har jag laminerat en bunt papper (närmare bestämt 26 stycken), klippt (i form av en klocka -pust!!) och satt ihop med buntband. Syrran har fått testa några av grejerna jag gjort och här testar hon min stora golvklocka gjord av stora utskrivna och laminerade siffror samt ett duschdramperi (19 kronor på Rusta tror jag det var…).
Test av golvklocka

Och här testar hon ”flippern”. Man stoppar in ett frågekort som vänder sig i ”flippern” och kommer ut med svaret uppåt (det är som en rutschkana inuti).
Test av flipper

Golvklockan är för elever som behöver röra på hela kroppen för att lära sig svårt och nytt och flippern för de som behöver använda händerna när de lär sig svårt och nytt.

Imorgon blir det till att läsa litteratur för att på tisdag em åka till Härnösand och redovisa och avsluta sommarkursen.

Det har varit otroligt lärorikt och superbra att ”tvingas” göra allt material -inte bara läsa om det! Gillar när teori också får innefatta praktik. 🙂 Jag kommer absolut ha nytta av denna kurs i lärstilsmetodik i mitt framtida lärarjobb vilket känns motiverande! 🙂

Kommentera

