familj · musik · nättips

Semesterlunken

Ni vet den där härliga semesterlunken som infinner sig när man börjat koppla av på riktigt och bara vill lata sig vareviga dag –den är här!! 😀 Första husvagnsveckan var ingen riktig semester eftersom vi var engagerade i musik (lovsång) på Lappis och barnen till viss del fick vara med min syster och mor. Sedan begav vi oss söderut med lånad husvagn och befinner oss för tillfället i Falkenberg. Vi har under resans gång träffat vänner och släktingar som vi inte träffar så ofta (eftersom vägen upp är längre än vägen ner… 😉 kan också ha att göra med att vi känner fler söderut än vad våra vänner gör norrut :)). Har stannat i Ö-vik, Sandviken, Västerås och Jönköping. Mycket trevligt, och det bästa av allt är att vi tar dagarna som de kommer. Barnen blir ibland trötta på att åka bil eller att träffa många (för dem) nya människor så då taggar vi ner tempot och slappar. Det bästa med husvagn är just att man kan vara flexibel och stanna och sova när det passar.

Här i Falkenberg har vi planerat att någon solig dag lämna barnen med släktingarna vi bor hos så att jag och maken kan åka till Gekås i Ullared (som för övrigt har en bra hemsida där man bl a kan se köstatusen tack vare en livekamera, en blogg med lite köptips mm) –det ser jag verkligen fram emot! 😀 Ska förutom att shoppa det jag får lust att shoppa, ladda upp barnens klädförråd. Läste också i en blogg om att Panduro har en outlet nära Gekås så jag har förberett maken på att han kommer måste stå ut med ett stop även där. 😉

Idag har det regnat och åskat friskt så vi åkte till Fynda där jag köpte lite smått och gott för en mindre peng. Åååhh, vad jag älskar att fynda! 😀 Imorgon blir det nog fint väder så då blir det havsbad. Vi har kanske 150 meter (uppskattat av min käre make) till stranden.
Gammelfaster och barnen
Hoppas alla har en härlig sommar –det har vi. 😀
Syskonmys

2 thoughts on “Semesterlunken

  1. Låter som om ni har en perfekt semester!!! Å Ullared har jag aldrig besökt, men får kanske titta in på hemsidan för att hitta argument å övertala min man 😉 Kram!

Kommentera

