hos oss förr - ute · pyssel

Välkomnande på framsidan

Förra veckan köpte jag mig lite smått och gott till framsidan. Så nu känns det lite mer välkomnande på vår trappa i entrén. Hade tänkt hitta mig några halvstora stenar och skriva välkommmen på en av dem, men när jag såg den färdiga varianten det runda fatet på Åhlens så slog jag till. Jag känner mig själv så pass väl att många av mina idéer och planer dessvärre förblir detsamma… Så nu gjorde jag det enkelt för mig för att det skulle bli av. Hade lite små glasstenar hemma som jag fyllde ut med också. Nu blir det till att hoppas på att blommorna kikar fram snart.
pynt på framtrappan
Vi har dessvärre fått någon skata som gillar att skita en bit högre upp. Svärfar tyckte vi skulle sätta en spik på räcket för att förstöra toasitsen… Men det kan ju hända att man river sig på den själv. Någon annan som har nåt tips på hur man renoverar bort skattoalett?

6 thoughts on “Välkomnande på framsidan

  1. Vad fint, det är så roligt att sommarpiffa!! =) Man blir så peppad av att blogga själv av din blogg!! Hoppas att ni får en underbar ledig helg! Stor kram på er

  2. Hmmm, menade förstås att din blogg inspirerar en att själv blogga!! Det verkar så kul och du skriver så trevligt!

  3. Vad fint och välkomnade du gjort!

    Jag skulle också behöva fixa till vår bro men jag väntar tills den sidan är färdig med brädslagningen. Då blir det inoljning av bron och lite blommor, mysigt!

    Ha en skön lördagkväll!

Kommentera

