hos oss förr - sovrum

Framsteg i sovrummet

Helt galet mycket har det varit de senaste 3 veckorna (och hela våren…) men i helgen kändes det som att några berg från mina axlar flugit iväg och det berodde på att jag lämnade in ett ton inlämningsuppgifter under fredagen -urskönt!!! Jag har verkligen njutit av att inte ha plugg ”hängande över mig”. Det känns som om jag inte kunnat slappna av sedan i somras i och med att kurser och delkurser gått in i varandra konstant.

Nog om det. Förra helgen fick maken upp tavlorna på vår tavelvägg vi planerat för sedan något år tillbaka… Tavlorna har legat och dammat i ett hörn i sovrummet. Men nu!
sovrum tavelvägg
Nu är det ju inte bilder i alla ramar så det blir nästa projekt… Men det känns i alla fall urskönt att äntligen fått upp ramarna och några bilder! Ska vid lämpligt tillfälle leta på lite bilder på barnen och speciellt på lillskrutt. Tog mer kort på äldsta -någon som känner igen sig? 😉

Jag älskar vårt sovrum…
sovrum tavelvägg ljus
Jag är sååå glad att vi valde de vita tapeterna med prickar och dubbelprickar (trots att det blev en del gnat när vi skulle mönsterpassa enkelprickar och dubbelprickarna…) när vi flyttade in för 5 år sedan. Svart fondvägg är det också men den får ni se någon annan gång. 🙂
Efter en hel del letande (under några månader) efter smyckesträdet Blad i svart som inte skulle försvinna mot den vita tapeten ändrade jag mig när jag väl hittade i svart och beställde ett vitt och är idag väldigt glad för det! Tycker det är fint. 🙂
sovrum tavelvägg smyckesträd
Funderar på att hänga upp några svarta krokar till höger om spegeln och hänga upp lite halsband som inte ryms på trädet…

2 thoughts on “Framsteg i sovrummet

Kommentera

