familj · pyssel

120-årskalas!

Så gamla är mina föräldrar tillsammans. De fyller i dagarna 60 båda två med 6 dagars mellanrum -mkt praktiskt! Här sitter de med sina fina barnbarn.
mormor o morfar med barnbarn
De hade öppet hus igår och då pluggade jag inte ett endaste dugg (det var länge sedan sist det hände…). Vi hade fullt upp under hela dagen och även om det var trevligt så var det grymt skönt när det var över. Vi pysslade ihop några tårtor och här är en av dem nästan färdig (1:an ligger kvar…).
120 år
Jag imponerade på mig själv genom att få så skarpa linjer! Fuktade siffrorna lite på undersidan så att de inte skulle ligga så löst att den hackade chokladen skulle smita under och det funkade riktigt bra! 🙂

Idag stod vi för nästan hela musikgudstjänsten i mammas församling och vi var så stolta över våra underbara sångfåglar som sjöng så duktigt i sina micar -båda två!
sångskatter

De fick själva välja vad de skulle sjunga och lillskrutt valde sin älsklingssång ”Bä bä vita lamm” vilken hon glatt sjöng varje slutord på och hmmm:ade resten. Ja, ”bä bä” och ”ja ja” kunde hon ju också förstås. 🙂 Stortösen valde ”Jesus älskar alla barnen” och ”Det lilla ljus jag har”. Jag är så stolt över min små skatter. 😀

One thought on “120-årskalas!

Kommentera

